Etiket Hataları Nelere Sebep Olur?



Etiket Hataları Nelere Sebebiyet Vermekte?


Ritaş Etiket Baskı Hizmetleri

Etiket bir taraftan;
  • Üreticinin tüketiciyle iletişim kurmasını sağlıyor.
  • Ürünü tanıtıyor, 
  • Kullanımıyla ilgili bilgi veriyor, 
  • Nasıl saklanacağını, 
  • Raf ömrünü bildiriyor, 
  • Tüketicinin hassas olduğu bir madde varsa etikete bakıp ürünü alıp almamaya karar vermesini sağlıyor, 
  • Ürünün miktarını belirtiyor, 
  • Etiket üzerindeki kodlamalar sayesinde üretici ürününü piyasada takip edebiliyor, 
  • Herhangi bir sorun olduğunda piyasadaki ürünü kontrollü bir şekilde geri toplayabilmesini sağlıyor.
Bu açıdan etiket üzerindeki tüm bilgilerin ve kodların gerçekten ambalajın içindeki ürüne ait olduğundan emin olmak çok önemli.

Tek tip ürün üreten firmalarda ürünün içindekiler, 
  • Saklama koşulları, 
  • Kullanım şekli gibi bilgiler sabit kalsa bile üretim tarihi, parti numarası değişirken; 
toplam bir ürün üretse bile o bir ürünü yüz farklı ambalaj ve müşteri talebine göre bir o kadar farklı kodla üreten firmalarda etiketlemeyle ilgili risk daha da büyüyor.

Bu konuda yapılması gereken kontroller neler:

-Etiketler basılı geliyorsa gelen etiket bilgileri kontrol edilmeli , etiketler manuel hazırlanıyorsa doğru bilgilerle hazırlandığından emin olunmalı

-Paketleme hattında üretim tarihi, son tüketim tarihi, parti numarası basıldığı her parti öncesinde, sonrasında kontrol edilmeli, paketleme hattından üzerinde kodlama olmadan çıkan ürün kesinlikle serbest bırakılmamalı.

-Mümkünse kodlama yapılmış bir örnek etiket saklanmalı

-Ürünün içindekiler bilgisinin, alerjen uyarısının ürünün reçetesiye uyumlu olduğundan emin olunmalı.

-Gün içerisinde birden çok parti paketleniyorsa üründen ürüne geçerken hatta/ üretim alanında bir önceki ürüne/partiye ait etiket kalmadığından emin olunmalı.

-Delist edilen, üretimi durdurulmuş ürünlere ait baskılı etiketlerin depoda iyice tanımlanarak saklanması, uygun şekilde imha edilmesi sağlanmalı.

-Ürünün üretimi ve paketlemesi aynı günde olmuyorsa son kullanma tarihi belirlenirken üretim tarihi baz alınmalı.

-Etikette belirtilen miktarla ilgili yasal gerekliliklere uyulduğundan emin olunmalı.

Hacker'ları Hakikaten Umursamıyoruz

Hacker'ları Hakikaten Umursamıyoruz

Siber dünyada güvenlikleri konusunda endişe duyan ve tehditlere karşı kendilerini korumaya hazır olan insanların sayısı giderek artıyor. 
Bununla birlikte yine de Türkiye'deki kullanıcıların da aralarında olduğu çok sayıda kişi siber tehditlerin kendilerine zarar vereceğinden endişelenmiyor.

Söz konusu endeks, dünya çapındaki İnternet kullanıcılarının katılımıyla Kaspersky Lab tarafından yılda iki kere yürütülen çevrimiçi bir anketi temel alıyor. En güncel ankete 28 ülkeden 17.377 kişi katıldı.

Bu yıl, ana göstergelerin farklı ülkelerdeki kullanıcıları daha doğru bir yansıtacak şekilde revize edilen Siber Güvenlik Endeksi 3 ana göstergeyi içeriyor:

Endişesiz: Siber suçlular tarafından hedeflenmeyeceklerine inanan kullanıcıların oranı

Korumasız: Bilgisayar, tablet ve telefonlarında güvenlik çözümüne sahip olmayan kullanıcıların sayısı

Etkilenen: Siber suç kurbanı olmuş kullanıcıların oranı. 2016'nın ikinci yarısında bu göstergeye dahil olan olayların listesi genişletildi

Yılın ikinci yarısı için Türkiye özelindeki endeks (Endişesiz-Korumasız-Etkilenen) 71-47-42 oldu. Yani yapılan ankete göre, Türkiye'deki kullanıcıların %71'i siber suçluların hedefi olabileceklerine inanmıyor. Anket ayrıca, Türkiye'den katılanların %47'sinin internet bağlantılı cihazlarında koruma çözümleri kullanmadığını ve %42'sinin ise son aylarda siber tehditlerden etkilendikleri sonuçlarını ortaya koyuyor. Bu oranların bir önceki endekste 77-45-35 şeklinde olduğu görülüyor. Buna göre, siber tehditlerden zarar görmeyeceğine inanan insanların sayısının altı ay içerisinde düştüğü, ilginç bir biçimde korunmayanların sayısında az da olsa bir artış olduğu ve siber tehditlerin kurbanı olan insanların sayısında da bir artış olduğu görülüyor.

Bir önceki endekse kıyasla, Türkiye'de çevrimiçi hesapları hacklenen kişilerin oranı %7'den %10'a, cihazları hacklenenlerin oranı ise %3'ten %7'ye çıkmış. Anket sonuçlarına göre Türkiye'deki kullanıcılar arasında, online alışveriş yapanların, online veri depolama hizmetleri kullananların ve online bankacılık hizmetleri kullananların oranında da artış olduğu görülüyor.

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Ritaş Sosyal Medya Danışmanlığı

Ritaş Etiket Sosyal Medya Danışmanlığı

|-> Firmanıza veya Markanıza Özel Sosyal Ağların Oluşturulması.

|-> İhtiyacınıza Yönelik Sosyal Uygulamaların Geliştirilmesi.

|-> Sosyal Medya Optimizasyonu.

|-> Reklam Kampanyaları Hazırlama ve Yayınlama



Firma hesaplarınızın, sosyal medyada karşılaşacağı A’dan Z’ye her şey, size sosyal medya danışmanlığı hizmeti veren sosyal medya ajansının sorumluluğundadır.
– Hesaplarınızın kurulumu ya da revize edilmesi,
– Hedef kitlenizin belirlenerek hesap takibinin sağlanması,
– Kampanyalarınızı destekleyecek yarışma ya da özel gün ödüllendirmelerinin hazırlanması    ve uygulanması,
– İçeriklerin ve destekleyici görsellerin belirlenmesi,
– Moderasyon,
– Kriz yönetimi,
– Raporlama,
– Sosyal medya veri analizi
Her biri içinde onlarca maddeye ayrılabilen bu ana başlıklar, size sosyal medya danışmanlığı yapan, çözüm ortağınız ajanstan beklemeniz gereken hizmetlerdir.

Ayrıntılar için tıklayınız

Kaz Yetiştiriciliğine Destek


Kaz Yetiştiriciliğine Destek



Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın "arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliği" desteğinin uygulama yönetmeliği çıktı.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının tebliğine göre damızlık kaz işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı, makine, alet ve ekipman alımı, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı, alet ve ekipman alımı için destekleme ödemesi yapılacak.


Tebliğ ile Bakanlıkça belirlenen illerde 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet kapasiteli ticari kaz ile 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri destek kapsamına alındı.


Tebliğe göre arıcılık desteğinden bakanlıkça belirlenecek illerde, AKS'ye kayıtlı en az 30 arılı kovana sahip veya arı yetiştiriciliği konusunda eğitim aldığını belgeleyen kişiler yararlanacak. Bu kişilerin "bal süzme makinesi, bal eritme ve dinlendirme kazanı, sır alma teknesi, polen tuzaklı boş kovan, elektrik üreten güneş enerjisi sistemi, seyyar arıcı barakası, bal sağım çadırı malzemeleri" ile ilgili harcamaları kapsamda olacak. Yetiştiriciler 3 yıl süre ile faaliyetini sürdüreceğine ve almış olduğu makine, ekipmanı bu süre boyunca faal tutacağına dair taahhütname verecekler.


Damızlıkta bin kaz yeterli

Damızlık ve ticari kaz yetiştiriciliğinde desteklerden bakanlıkça belirlenen illerde 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet kapasiteli ticari kaz ile 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri yararlanacak. Yatırım için başvurusu onaylanan yetiştiricilere, damızlık kaz işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı, makine, alet ve ekipman alımı, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı, alet ve ekipman alımı için destekleme ödemesi yapılacak. Destekleme ödemesi, yatırımcı tarafından hayvanların temin edilmesinden sonra yapılacak.


Bakanlıkça belirlenecek illerde dut bahçesi tesisi ve ipekböceği besleme evi yatırımı için hibe desteği uygulanacak.


Bakanlığın koç teke yetiştiriciliği ile manda düvesi yetiştiriciliğine ilişkin uygulama esasları tebliği de Resmi Gazete'de yayımlandı.

Akıllı Telefon Karnemiz




Ritaş Etiket Akıllı TelefonTürkiye günde ortalama 4 saat akıllı telefon kullanıyor

Akıllı telefon kullanımında da zirveye oynayan ülke, Türkiye oldu. Ülkelerin televizyon alışkanlıklarını ölçen araştırmanın devamını ise “Akıllı telefon kullanımı” konulu araştırma getirdi. Ortalama 4 saat akıllı telefon kullanıyor ve en çok Facebook’u seviyoruz.



























Akıllı telefon kavramı sigara ve alkolden daha zararlı hale geldi. Hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru haline gelen akılı telefonların başında günde ortalama 4 saatimiz geçiyor. AjansPress’in Mindstation verilerine göre geliştirdiği araştırma telefon kullanımı konusunda da zirveye oynayan ülke Türkiye. Türk halkı akıllı telefonların başında günde ortalama 248 dakika geçirirken, kadınlar erkeklere oranla daha fazla vakit harcıyor. Kadın kullanıcılar 279 dakika telefon kullanırken erkek kullanıcılar 248 dakikada kaldı.

Peki ya telefonumda en çok hangi uygulamaları kullanıyoruz?

Yapılan medya incelemesine göre Türkiye’de en çok kullanılan platform YouTube olurken, YouTube’u sırasıyla WhatsApp, Facebook, Onedio, Hürriyet, Instagram, Ekşisözlük, Twitter, Sahibinden ve İzlesene siteleri izledi. Günde ortalama 10 saatimiz internete bağlı geçerken, geçtiğimiz yılbaşından beri medyanın en çok konuşulan uygulamaları aşağıdaki gibi oldu;

UYGULAMA MEDYA KARNESİ

1 FACEBOOK 41.625

2 TWITTER 35.181

3 INSTAGRAM 15.822

4 YOUTUBE 8664

5 WHATSAPP 6492

6 HÜRRİYET 1259

7 SAHİBİNDEN 811

8 EKŞİ SÖZLÜK 233

9 ONEDİO 195

10 İZLESENE 34

Kalite Bir Etiket Nasıl Olur?

Kalite Bir Etiket Nasıl Olur?

Baskılı etiketler hemen hemen tüm tüketim malzemelerinde kullanılan, ürünün nihai kullanıcıya sunulmasında büyük önem taşıyan, ürüne kimlik kazandıran etiketlerdir. Kaliteli bir etiket, ürünün öne çıkmasında fark edilmesinde ve marka olmasında etkilidir. Ayrıca ürünün tüketilmesine kadar geçen sürede, kullanım şartlarına bağlı oluşan her türlü koşulda markanın en iyi şekilde sunulmasında yine tasarım ve kalitenin ön planda tutulduğu bir etiket ürüne ve markaya değer katmaktadır. Buyurun;  Ayrıntılar için tıklayınız. 
Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -1

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -2

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -3

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -4

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -5

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -6

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -7

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -8

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -9

Ritaş Etiket, Kalite Bir Etiket Nasıl Olur -10


Aramalara Gerçek Kontrol

Gerçek Kontrolü

Google Aramaları Yeni Bir Boyuta Taşıyor

Google Aramalara Gerçek Kontrolü Getiriyor

Bilgi deryası olan İnternet'te aramayı Online yaptınız. Bu aramada bulduğunuz veri / haber doğru mu? Amerikan seçimleri sonrasında çok yoğun konuşulmaya başlanan "sahte haber" paranoyası içinde Google, geçen ekim ayından bu yana ABD ve İngiltere'de başlattığı "gerçekliği kontrol edilmiş makaleler" desteğini şimdi tüm dünyaya açıyor [1].

"Büyük veri" dünyasında, kaçınılmaz olarak bütün veriler doğru değil. Hatta internetin ve sosyal medyanın fırsatlarını "algı yaratmak" için kullananlar artıyor. Dolayısıyla soru bu; "hangisinin doğru olduğunu nasıl anlayacağız". İşte bu nedenle artık gerçekleri ayıran siteler geliyor. Ülkemizde MalumatFurus.org köşe yazarlarının yazıları için bu tür bir fonksiyon üstleniyor. ABD'de ise Snopes.com isimli bir siteden bahsedebiliriz.

İnternet kullanıcısı Google üzerinden bir konuyu aradığında, yukarıda resimden de göreceğiniz üzere, "İddia" ve "Gerçek Doğrulaması" diye 2 farklı alan geliyor. Buradaki örnekte "27 milyon kişi modern köle" haberinin altında "iddia sahibi" olarak "Bob Corker" veriliyor. "Doğrulama Yapan" ise Politifact isimli site ve doğrulamayı "Doğruya çok yakın" şeklinde vermiş.

Politifact sitesinden örnek verilmiş ama bu doğrulamayı web üzerindeki herhangi bir yayıncı yapabiliyor. Bunun için Google'dan meta kod almak ve siteye yerleştirmek yeterli oluyor. Ancak kaynaklar ve yöntemler konusunda şeffaf olmak gerekiyor. Ama kaynakların da düzgün olması gerekiyor.

Ancak Google aynı konuda birden fazla makaleyi kontrol edeceğinden, bazen birbirine ters veriler olabilir. Yayıncıların ulaştığı bilgiler farklı olabilir. Ya da Google'dan aranan her bilgi için "doğrulama" yer almayabilir. Google doğrulama alan sayfanın sıralamasında bir değişiklik olmayacağını da not ediyor.

Google bu "doğrulama" bilgisinin insanlara daha bilinçli karar vermek için sunulduğunu belirtiyor. Yani insanlar belli bir veri hakkında farklı düşünceler olduğunu ya da uzlaşmanın derecesini görebilir. Başka bir sonuç da, hangi kaynaklara katılıp katılmadığına karar verebilir. Google yöneticileri bu yeni özellik sayesinde aşırı partizan olan sitelerin verilerinin de doğruluk derecesini ortaya koyacağını gösteriyor.

Ama meta kodu kullanarak sisteme dahil olmak tek başına yeterli değil. Google algorirmasının "nihai hakem" olacağını ve yayıncının sisteme dahil olması için "yetkili kaynak" olarak tanımlanması da gerekiyor.

Bu noktada da soru şu; yetkili kaynak nedir ve nasıl belirlenir? Google'un konuyla ilgili Blog yazısı [1] bunu açıklamıyor. Sadece algortimanın nihai hakem olacağı bilgisi veriliyor. Mesela şiddet ya da nefret söylemi içeren siteler bu tür doğrulama sitesi olarak görülmeyecek.

[1] Fact Check now available in Google Search and News around the world