Gıda Maddeleri Bozulduğunda Uyarı Veren Etiket Üretildi

Bilim İnsanları, Gıda Maddeleri Bozulduğunda Uyarı Veren Etiket Üretti
Ritaş Etiket Gıda Zehirlenmesi

Bilim insanları, NFC (Near Field Communication) -Yakın Alan İletişimi- kullanarak bozulan etleri tespit eden yeni bir teknoloji geliştirdi. Etiketler, etin salgıladığı kimyasallar ile etkileşime girerek, cep telefonlarına uyarı gönderecek. Bu sayede uygulamayı kullanan insanlar alacakları etin taze olup olmadığını öğrenebilecek.
Ritaş Etiket Sensör

Bu yeni teknolojinin kullanıma geçmesiyle, ölümle sonuçlanabilen ciddi zehirlenmelerin önüne geçileceği düşünülüyor. Nanjing Üniversitesi ve Texas Üniversitesi'nden bir grup araştırmacının ortak çalışması olan bu proje aslında temelde pek çok üründe kullanılan etiketlere benziyor. Ancak bilim insanları bu etiketlere, etin bayatlamaya başlamasıyla ortaya çıkan kötü kokuyu ve salgıları tespit edebilen bir polimer bazlı gaz sensörü entegre etti.

Sensörler, etiket ile ete aynı anda temas edebilen bir yere yerleştirildi. Sonrasında ise buzdolabında muhafaza edilen ette 24 saat içinde meydana gelen değişiklikler başarı ile tespit edildi.
Etin tazelik bilgisini, NFC etiketler sayesinde akıllı telefonlara aktarma işlemini de başarıyla gerçekleştiren ekip, bu teknolojinin gelecekte pek çok gıda maddesi için kullanılabilmesini hedefliyor. 
Ritaş Etiket




Gıda zehirlenmesi, tüm dünyada en sık rastlanan rahatsızlıklardan biri ve yalnızca ABD'de sene içinde ortalama 3.000 insan bu yüzden hayatını kaybediyor ve araştırmacılara göre tüketilen besin hakkında önceden bilgiye sahip olmak bu durumun önüne geçecek.

Kâğıt Bazlı Ve Plastik Bazlı Etiketlerin Faydaları Nelerdir?

Kağıt Bazlı Etiketlerin Yararları Nelerdir?

Ritaş Etiket Kağıt Bazlı Etiketler

Genellikle direkt termal barkod yazıcılarda ribonsuz üretime dayalı olarak baskıları gerçekleştirilebilen kağıt bazlı etiketler, üretimin seri olarak gerçekleştirildiği alanlarda kullanılmaktadır. Bazı kağıt bazlı etiketlerin baskı kalitesinin iyi olması içinse ribon kalitesinin yüksek olması gerekmektedir. Kağıt bazlı etiketlerin bazılarında, baskı sonrasında el ile temas veya sürtünme sonucu dağılma yaşanmaması için barkod yazıcının önemli rolü bulunmaktadır. Tercih edilen etiketlerin ürün üzerindeki uyumuna ve uzun ömürlü kalmasına göre farklı maddelerden uygulanabilmektedir. Alınan baskıyı genellikle kağıt bazlı etiketlerde 3 ile maksimum 8 ay ortalamasında kullanmak mümkündür. Kendinden yapışkanlı etiketlerde fiyat farkı bulunsa da, kağıt bazlı olması ile direkt termal barkod yazıcıda ribonsuz olarak baskı yapmak mümkündür.
 Kullanım alanları;
 - depo ürünleri
 - stok kontrolü
 - tek adetli ürün satışı
 - hastane demirbaş veya sarf malzeme adet kontrol uygulamaları
            Kağıt bazlı etiketlerde barkod yazıcılar, ribon kullanımı ve tüketimi açısından daha avantajlıdır. Üretim gerçekleştiren alanlarda dahil olmak üzere sık tercih edilen ve pratik olarak görünen kullanım alanları, kağıt bazlı etiketlerdir. Kuşe, vellum, eco termal, deepfreeze termal, başlıca tercih edilenler arasında gelmektedir.
 Plastik Bazlı Etiketlerin Faydaları Nelerdir?
            Termal transfer baskı tekniği ile yazdırılabilme özelliğine sahip etiketler, genellikle çok uzun yıllar boyunca kullanımı tercih edilen etiket baskılarında tercih edilir. Ambalajların üzerinde, ürün koruma ve numaralandırmada muhafazası ve koruma özelliği maksimum düzeyde olması gerektiği durumlarda kullanılmaktadır. Ribonlu yazdırma özelliği ile ribon tüketimi gerçekleştirse dahi, uzun yıllar boyunca suya, neme, güneşe karşı dayanıklılığı bulunmaktadır. Uzun süreler boyunca kullanımı gerçekleşmesinin yanı sıra, geri dönüşümlü olarak üretilen etiket çeşitlerinin yanı sıra, bir kısmı geri dönüşümsüz olarak üretim sağlanmaktadır. Kağıt grubunun tam aksine çok daha dayanıklı olması nedeni ile maliyeti de kağıt bazlı etiketlere kıyasla yüksektir. Sektör fark etmeksizin her alanda kullanılabilmektedir.

 Plastik Bazlı Etiketlerin Yapıları Nasıldır?

Ritaş Etiket Opakpp Plastik Etiket

             Özellikleri kullanım alanlarına göre değişiklik gösteren plastik bazlı barkod etiketleri, opakpp dışında yumuşak yapıya sahiptir. Opakpp daha çok sert sayılan bir yapıya sahip, alüminyum görünümüne hakim bir yapıdadır. Genel türleri yapışkan özelliğe sahip olmasına rağmen baskısı kolay bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Seri üretim gerçekleştirilen uzun ribonlu barkod yazıcılarda rahatlıkla son baskı halini oldukça çözünürlüklü bir şekilde alabilir. Ayrıca, barkod okuyucu cihazlarda dahi kolaylıkla numaralandırmalar plastik bazlı etiketlerde de görüntülenebilir bununla ilgili uygulamayı Ritaş Etiket firmasının kurumsal web adresi olan ritasreklam.com.tr/ebh.html inceleyebilirsiniz. En büyük özelliği ise, güneşe, ısıya, yırtılmaya, aşınmaya, neme ve suya karşı oldukça dayanıklı bir şekilde üretilmiş olmasıdır. Barkodların içeriğindeki karışık sembolleri dahi, plastik bazlı barkod etiketleri arasında çözünürlüğü net olması gereken şeffaf etiketler dahi net bir şekilde görmektedir. Kağıt bazlı ve plastik bazlı etiketlerin tercihe göre parlak ve mat çeşitlerini birçok seçeneğe göre bulmak mümkündür.


Ritas Etiket Barkod Etiketlerden Yapiskan Etiketlerin Özelliği

Yapışkan Etiketler 

Ritaş Etiket Yapışkan Etiketler

Ritaş Etiket Yapışkan Etiketler



Barkod etiketlerin öne çıkan en önemli özelliklerinden biri de yapışkan olmalarıdır. Ancak her barkod etiketin yapışma özelliği aynı değildir. Her etiketin kendi özelliğine uygun nitelikte bir yapışma özelliğinin varlığı söz konusudur. Bu bakımdan bir barkod etiket ihtiyacı söz konusu olduğunda, etiketin hangi amaç için ve hangi ortamlarda kullanılacağı son derece önemlidir. Bunun en önemli nedeni ise yapışma özelliklerinin yapıştırıldıkları ortama göre bir özellik taşıyor olmasından kaynaklanmaktadır. Örneğin soğuk hava deposu gibi ortamlarda kullanacağınız bir barkod etikete ihtiyacınız söz konusu ise bu durumda sizin için en doğru tercih Deep Freez yapışma özelliğine sahip olan barkod etiket türleri olacaktır. Akrilik Yapışma Özelliği Olan Barkod Etiket Akrilik yapışma niteliği barındıran etiket çeşitlerinde kullanılan ham madde cinsi %90 oranında akriliktir. Yapışkan etiketlerin en önemli özelliği anında ve çok hızlı bir yapışma özelliğine sahip olmanın ötesinde zaman içerisinde yapışmış olduğu yüzeye hâkim olabilen bir etiket türü olmasıdır. Sökme aşamasında ise kolaylıkla yapışmış olduğu yerden sökülebilir bir gurupta bulunmaktadır. Hotmelt Yapışma Özelliği Olan Barkod Etiket Hotmelt yapışma özelliği söz konusu olan etiketler; hızlı ve aktif bir yapışma kalitesi sergileyen ve anında bir yüzeye yapışabilen olmakla birlikte temas ile birlikte bütünleşme gösteren bir yapışma özelliği gösterir. Bu özellikteki etiketi sökme işlemi pek mümkün olmamakla birlikte yapıştığı yerden kolaylıkla sökülmeyerek parçalanma durumu sergileyen bir biçimde sökme işlemi ortaya çıkacaktır. Deep Freeze Yapışma Özelliği Olan Barkod Etiket Deep Freeze yapışma özelliği adından da anlaşılacağı gibi son derece soğuk olan ortamlar için oldukça ideal yapışma özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yapışma özelliğine sahip olan barkod etiketleri özellikle soğuk hava depolarında kullanmak mümkün olmaktadır. Çünkü donma nedeniyle yapışma özelliği kesinlikle ortadan kalkmayan bir etiket türüdür. Nonperm Yapışma Özelliği Barkod Etiket Nonperm yapışma özelliğine sahip bulunan etiketler yüzey yapısı fark etmeksizin yeniden yapıştırılabilir bir yapıya sahiptir. Yapıştırma sonrası sökme işlemi yapılmış olsa bile yapışkanlık kalitesinde bir kayıp yaşanmaz. Bu yapışma özelliğine sahip olan etiket farklı zamanlarda tekrar kullanılabilir olması sebebiyle oldukça kullanışlı bir etiket olma niteliği barındırır. Nonperm yapışma özelliği bulunan etiketler ev tekstil ürünleri, cam ve ahşap ürünleri üzerinde kullanılmakta ve yenilenen aynı cinsteki ürünlerin üzerine tekrar tekrar yapıştırılabilir bir yapı sergilemektedir. Yapışkanlı bir özellik taşıyan etikete ihtiyaç duyduğunuzda yapmanız gereken tek şey hangi türde bir yapışkan özelliğe sahip olan etiket çeşidine gereksiniminizin söz konusu olduğunu doğru olarak belirlemek olacaktır.

Ritaş Etiket olarak Baskılı etiketler de genel olarak özel tasarım ve üretim yapılmakta olup, her markanın ihtiyacı doğrultusunda kullanılacağı yere göre malzeme seçilmektedir. Ayrıca her markanın farklı adetlerdeki siparişleri, talebe göre üretilmektedir.

internet'te inorganik (Sahte) Tıklama Nasıl Olur? Görüntüleri izleyin!

İnternet'te inorganik (Sahte) Tıklama Nasıl Olur? 

Görüntüleri izleyin!

Ritaş Etiket İnternette Sahte Tıklama

İnternet yaygınlaştığından bu yana, sahte tıklamalardan bahsediliyor. Bu tıklamalar bazen "reklamdan para kazanmak", bazen gazete sayfası, müzik videosu vs açısından tiraj-popülerlik anlamına geliyor [1] [2] [3]. Tabi olayın 2 tarafı var; birisi sahte tıklamaları satın alanlar, diğeri sahte tıklamaları satanlar ya da diğer deyişle yaratanlar.

Bu sahte tıklama yaratma işi genellikle robot yazılımla yapılıyor. Birden fazla robotun yarattığı bir "ağ" olduğu için de adına "botnet" deniliyor. Ama fiziksel olarak tıklama gerçekleştirdiğini duyuranlar da mevcut. Buradaki önemli bir sorun, tıklamaların sayılması için farklı kaynaklardan gelmesi gerekliliği (farklı IP ya da farklı cep telefonu numarası).

Bu işi yapanları (internetin yeraltı ekonomisini meydana getirdikleri için) pek bilmeyiz, isimlerini, resimlerini haberlerde göremeyiz. Ama Daily Mail bu konuda bir video yayınladı [4].

Ruslar tarafından Çin'de bir yerlerde çekildiği belirtilen videoda küçük bir odada 10.000 cep telefonu, düzenekler üzerinde sıralanmış bir vaziyette kurulmuş duruyor. Bu telefonların, tıklama, beğeni atma (like) için çalışanlar tarafından programlandığı anlaşılıyor.


Videonun nerede çekildiği ya da hangi şirket olduğu gibi detaylar yok. Kısaca cep telefonları düzeneği ve çalışanlar gözüküyor. Yani bir nevi "tıklama çiftliği". Bu sistemde, bin beğeni ya da tıklama almanın maliyeti 15 $ civarında. Karşısındaki seçenek ise, doğrudan sitenin (mesela Facebook'un) reklam sistemini kullanmak oluyor ki, çok daha pahalıya mal olur. Dolayısıyla bu tıklama çiftliklerinin pek çok firma ya da ünlü tarafından yaygın bir şekilde kullanıldığı raporlanıyor.

Tıklama çiftlikleri genellikle işçilik ücretlerinin düşük olduğu Hindistan, Çin, Rusya gibi ülkelerde yer alıyor. Buralarda sadece botnetler değil, fiziksel olarak tıklamak ve beğenmek için aşırı düşük ücretle çalışanlar istihdam ediliyor. Ama ilginçtir, kendisi de tıklamacılık satan Veritasium, bir kaç sene önce Facebook'un kendisinin reklamlarda sahte tıklama kullandığını gösterdi [4].

Anlayacağınız, sosyal medya reklamları ya da arama bazlı reklamlar patladı ama güvenilirlikleri soru işareti [5]. Sosyal medya etkileşimi kullanan şirketler için reklam metriği kullanmak gitgide zor hale geliyorlar. Reklam veren firmaların bu tür sıkıntıları tersine Google, Twitter gibi reklam alan firmaların bu sahte tıklamalar konularında önlem almaya çalışmalarına neden oluyor. Google sürekli olarak algoritmasını güncelliyor. Twitter, tıklama çiftliği için özel olarak yaratılan milyonlarca kullanılmayan hesapları geçtiğimiz yıl sildi. Instagram, 2014'te benzer bir "tasfiye" yaptı.

Ama bu sorun engellenebilir mi? Henüz önümüzde anlamlı bir çözüm gözükmüyor. Eğer reklam veren iseniz, yerini kaybetmemeye çalıştığı için tıklamaları aşırı şekilde kullanan klasik medya ya da sosyal medya yerine ciddi yayınları tercih etmenizde yarar var. Bugünlerde online ortamlara vereceğiniz reklamlarda, daha çok kendi gözlemlerinizi, duygularınızı kullanmalısınız.


[1] ÇİNLİLER TÜRKÇE BİLİYOR MU?

[2] Web Sayfalarına Gelen Trafiğin % 61,5'unu Bot'lar Yaratıyormuş, Reklam Amaçlı Bot Trafiği Hızlı Artıyor

[3] Anketler (Sayılar) ile Oynayanlar Sadece Siyasette mi? Ya Müzik Tıklamacıları?

[4] Inside China's phoney 'click farm': Tiny office uses 10,000 handsets to send fake ratings and 'likes' for boosting clients' online popularity

[5] Facebook Fraud Exposed: Does Facebook Advertising Lead to Fake Likes?

Etiket ve Kaliteli Kullanım

BASKILI ETİKETLER 

Ritas Etiket


Baskılı etiketler hemen hemen tüm tüketim malzemelerinde kullanılan, ürünün nihai kullanıcıya sunulmasında büyük önem taşıyan, ürüne kimlik kazandıran etiketlerdir. Kaliteli bir etiket, ürünün öne çıkmasında, fark edilmesinde ve marka olmasında etkilidir. Ayrıca ürünün tüketilmesine kadar geçen sürede, kullanım şartlarına bağlı oluşan her türlü koşulda markanın en iyi şekilde sunulmasında yine tasarım ve kalitenin ön planda tutulduğu bir etiket ürüne ve markaya değer katmaktadır.

Ritas Etiket
Baskılı etiketler de genel olarak markaya özel tasarım ve üretim yapılmakta olup, her markanın ihtiyacı doğrultusunda kullanılacağı yere göre malzeme seçilmektedir. Ayrıca her markanın farklı adetlerdeki siparişleri, talebe göre üretilmektedir.
Ritas Etiket


Etiketler kullanım alanları itibari ile farklı ısı, nem ve kimyasallar ile karşılaşabilirler. Etiketin uygulanacağı yüzey ve ürünün bulunacağı olası ortam koşulları düşünülerek uygun çözümler yaratılmalıdır.
Ritas Etiket


Doğru ham madde ve baskı yöntemi ile ürünlerin dolum ve depolama şartları göz önünde bulundurularak uygun nitelikte etiketler sunulur.
Ritas Etiket


Ambalaj ve içeriği dikkate alınarak ürünün niteliği ve vurgulanmak istenilen görseller; kuşe, pvc, opak, şeffaf, metalize gibi farklı çeşitte etiketler üzerine emboss, yaldız, serigrafı ve lak baskı teknikleri uygulayarak zenginleştirmiştir.

Tekstil

Ritaş Tekstil Promosyon Ürünleri


Ritaş Tekstil Promosyon Ürünler

Zengin ürün çeşitleri için menülerimize bakabilirsiniz.

Şapka | Tişört | Yelek | Pantolon



Etiket Hataları Nelere Sebep Olur?



Etiket Hataları Nelere Sebebiyet Vermekte?


Ritaş Etiket Baskı Hizmetleri

Etiket bir taraftan;
  • Üreticinin tüketiciyle iletişim kurmasını sağlıyor.
  • Ürünü tanıtıyor, 
  • Kullanımıyla ilgili bilgi veriyor, 
  • Nasıl saklanacağını, 
  • Raf ömrünü bildiriyor, 
  • Tüketicinin hassas olduğu bir madde varsa etikete bakıp ürünü alıp almamaya karar vermesini sağlıyor, 
  • Ürünün miktarını belirtiyor, 
  • Etiket üzerindeki kodlamalar sayesinde üretici ürününü piyasada takip edebiliyor, 
  • Herhangi bir sorun olduğunda piyasadaki ürünü kontrollü bir şekilde geri toplayabilmesini sağlıyor.
Bu açıdan etiket üzerindeki tüm bilgilerin ve kodların gerçekten ambalajın içindeki ürüne ait olduğundan emin olmak çok önemli.

Tek tip ürün üreten firmalarda ürünün içindekiler, 
  • Saklama koşulları, 
  • Kullanım şekli gibi bilgiler sabit kalsa bile üretim tarihi, parti numarası değişirken; 
toplam bir ürün üretse bile o bir ürünü yüz farklı ambalaj ve müşteri talebine göre bir o kadar farklı kodla üreten firmalarda etiketlemeyle ilgili risk daha da büyüyor.

Bu konuda yapılması gereken kontroller neler:

-Etiketler basılı geliyorsa gelen etiket bilgileri kontrol edilmeli , etiketler manuel hazırlanıyorsa doğru bilgilerle hazırlandığından emin olunmalı

-Paketleme hattında üretim tarihi, son tüketim tarihi, parti numarası basıldığı her parti öncesinde, sonrasında kontrol edilmeli, paketleme hattından üzerinde kodlama olmadan çıkan ürün kesinlikle serbest bırakılmamalı.

-Mümkünse kodlama yapılmış bir örnek etiket saklanmalı

-Ürünün içindekiler bilgisinin, alerjen uyarısının ürünün reçetesiye uyumlu olduğundan emin olunmalı.

-Gün içerisinde birden çok parti paketleniyorsa üründen ürüne geçerken hatta/ üretim alanında bir önceki ürüne/partiye ait etiket kalmadığından emin olunmalı.

-Delist edilen, üretimi durdurulmuş ürünlere ait baskılı etiketlerin depoda iyice tanımlanarak saklanması, uygun şekilde imha edilmesi sağlanmalı.

-Ürünün üretimi ve paketlemesi aynı günde olmuyorsa son kullanma tarihi belirlenirken üretim tarihi baz alınmalı.

-Etikette belirtilen miktarla ilgili yasal gerekliliklere uyulduğundan emin olunmalı.