internet'te inorganik (Sahte) Tıklama Nasıl Olur? Görüntüleri izleyin!

İnternet'te inorganik (Sahte) Tıklama Nasıl Olur? 

Görüntüleri izleyin!

Ritaş Etiket İnternette Sahte Tıklama

İnternet yaygınlaştığından bu yana, sahte tıklamalardan bahsediliyor. Bu tıklamalar bazen "reklamdan para kazanmak", bazen gazete sayfası, müzik videosu vs açısından tiraj-popülerlik anlamına geliyor [1] [2] [3]. Tabi olayın 2 tarafı var; birisi sahte tıklamaları satın alanlar, diğeri sahte tıklamaları satanlar ya da diğer deyişle yaratanlar.

Bu sahte tıklama yaratma işi genellikle robot yazılımla yapılıyor. Birden fazla robotun yarattığı bir "ağ" olduğu için de adına "botnet" deniliyor. Ama fiziksel olarak tıklama gerçekleştirdiğini duyuranlar da mevcut. Buradaki önemli bir sorun, tıklamaların sayılması için farklı kaynaklardan gelmesi gerekliliği (farklı IP ya da farklı cep telefonu numarası).

Bu işi yapanları (internetin yeraltı ekonomisini meydana getirdikleri için) pek bilmeyiz, isimlerini, resimlerini haberlerde göremeyiz. Ama Daily Mail bu konuda bir video yayınladı [4].

Ruslar tarafından Çin'de bir yerlerde çekildiği belirtilen videoda küçük bir odada 10.000 cep telefonu, düzenekler üzerinde sıralanmış bir vaziyette kurulmuş duruyor. Bu telefonların, tıklama, beğeni atma (like) için çalışanlar tarafından programlandığı anlaşılıyor.


Videonun nerede çekildiği ya da hangi şirket olduğu gibi detaylar yok. Kısaca cep telefonları düzeneği ve çalışanlar gözüküyor. Yani bir nevi "tıklama çiftliği". Bu sistemde, bin beğeni ya da tıklama almanın maliyeti 15 $ civarında. Karşısındaki seçenek ise, doğrudan sitenin (mesela Facebook'un) reklam sistemini kullanmak oluyor ki, çok daha pahalıya mal olur. Dolayısıyla bu tıklama çiftliklerinin pek çok firma ya da ünlü tarafından yaygın bir şekilde kullanıldığı raporlanıyor.

Tıklama çiftlikleri genellikle işçilik ücretlerinin düşük olduğu Hindistan, Çin, Rusya gibi ülkelerde yer alıyor. Buralarda sadece botnetler değil, fiziksel olarak tıklamak ve beğenmek için aşırı düşük ücretle çalışanlar istihdam ediliyor. Ama ilginçtir, kendisi de tıklamacılık satan Veritasium, bir kaç sene önce Facebook'un kendisinin reklamlarda sahte tıklama kullandığını gösterdi [4].

Anlayacağınız, sosyal medya reklamları ya da arama bazlı reklamlar patladı ama güvenilirlikleri soru işareti [5]. Sosyal medya etkileşimi kullanan şirketler için reklam metriği kullanmak gitgide zor hale geliyorlar. Reklam veren firmaların bu tür sıkıntıları tersine Google, Twitter gibi reklam alan firmaların bu sahte tıklamalar konularında önlem almaya çalışmalarına neden oluyor. Google sürekli olarak algoritmasını güncelliyor. Twitter, tıklama çiftliği için özel olarak yaratılan milyonlarca kullanılmayan hesapları geçtiğimiz yıl sildi. Instagram, 2014'te benzer bir "tasfiye" yaptı.

Ama bu sorun engellenebilir mi? Henüz önümüzde anlamlı bir çözüm gözükmüyor. Eğer reklam veren iseniz, yerini kaybetmemeye çalıştığı için tıklamaları aşırı şekilde kullanan klasik medya ya da sosyal medya yerine ciddi yayınları tercih etmenizde yarar var. Bugünlerde online ortamlara vereceğiniz reklamlarda, daha çok kendi gözlemlerinizi, duygularınızı kullanmalısınız.


[1] ÇİNLİLER TÜRKÇE BİLİYOR MU?

[2] Web Sayfalarına Gelen Trafiğin % 61,5'unu Bot'lar Yaratıyormuş, Reklam Amaçlı Bot Trafiği Hızlı Artıyor

[3] Anketler (Sayılar) ile Oynayanlar Sadece Siyasette mi? Ya Müzik Tıklamacıları?

[4] Inside China's phoney 'click farm': Tiny office uses 10,000 handsets to send fake ratings and 'likes' for boosting clients' online popularity

[5] Facebook Fraud Exposed: Does Facebook Advertising Lead to Fake Likes?

Etiket ve Kaliteli Kullanım

BASKILI ETİKETLER 

Ritas Etiket


Baskılı etiketler hemen hemen tüm tüketim malzemelerinde kullanılan, ürünün nihai kullanıcıya sunulmasında büyük önem taşıyan, ürüne kimlik kazandıran etiketlerdir. Kaliteli bir etiket, ürünün öne çıkmasında, fark edilmesinde ve marka olmasında etkilidir. Ayrıca ürünün tüketilmesine kadar geçen sürede, kullanım şartlarına bağlı oluşan her türlü koşulda markanın en iyi şekilde sunulmasında yine tasarım ve kalitenin ön planda tutulduğu bir etiket ürüne ve markaya değer katmaktadır.

Ritas Etiket
Baskılı etiketler de genel olarak markaya özel tasarım ve üretim yapılmakta olup, her markanın ihtiyacı doğrultusunda kullanılacağı yere göre malzeme seçilmektedir. Ayrıca her markanın farklı adetlerdeki siparişleri, talebe göre üretilmektedir.
Ritas Etiket


Etiketler kullanım alanları itibari ile farklı ısı, nem ve kimyasallar ile karşılaşabilirler. Etiketin uygulanacağı yüzey ve ürünün bulunacağı olası ortam koşulları düşünülerek uygun çözümler yaratılmalıdır.
Ritas Etiket


Doğru ham madde ve baskı yöntemi ile ürünlerin dolum ve depolama şartları göz önünde bulundurularak uygun nitelikte etiketler sunulur.
Ritas Etiket


Ambalaj ve içeriği dikkate alınarak ürünün niteliği ve vurgulanmak istenilen görseller; kuşe, pvc, opak, şeffaf, metalize gibi farklı çeşitte etiketler üzerine emboss, yaldız, serigrafı ve lak baskı teknikleri uygulayarak zenginleştirmiştir.

Tekstil

Ritaş Tekstil Promosyon Ürünleri


Ritaş Tekstil Promosyon Ürünler

Zengin ürün çeşitleri için menülerimize bakabilirsiniz.

Şapka | Tişört | Yelek | Pantolon



Etiket Hataları Nelere Sebep Olur?



Etiket Hataları Nelere Sebebiyet Vermekte?


Ritaş Etiket Baskı Hizmetleri

Etiket bir taraftan;
  • Üreticinin tüketiciyle iletişim kurmasını sağlıyor.
  • Ürünü tanıtıyor, 
  • Kullanımıyla ilgili bilgi veriyor, 
  • Nasıl saklanacağını, 
  • Raf ömrünü bildiriyor, 
  • Tüketicinin hassas olduğu bir madde varsa etikete bakıp ürünü alıp almamaya karar vermesini sağlıyor, 
  • Ürünün miktarını belirtiyor, 
  • Etiket üzerindeki kodlamalar sayesinde üretici ürününü piyasada takip edebiliyor, 
  • Herhangi bir sorun olduğunda piyasadaki ürünü kontrollü bir şekilde geri toplayabilmesini sağlıyor.
Bu açıdan etiket üzerindeki tüm bilgilerin ve kodların gerçekten ambalajın içindeki ürüne ait olduğundan emin olmak çok önemli.

Tek tip ürün üreten firmalarda ürünün içindekiler, 
  • Saklama koşulları, 
  • Kullanım şekli gibi bilgiler sabit kalsa bile üretim tarihi, parti numarası değişirken; 
toplam bir ürün üretse bile o bir ürünü yüz farklı ambalaj ve müşteri talebine göre bir o kadar farklı kodla üreten firmalarda etiketlemeyle ilgili risk daha da büyüyor.

Bu konuda yapılması gereken kontroller neler:

-Etiketler basılı geliyorsa gelen etiket bilgileri kontrol edilmeli , etiketler manuel hazırlanıyorsa doğru bilgilerle hazırlandığından emin olunmalı

-Paketleme hattında üretim tarihi, son tüketim tarihi, parti numarası basıldığı her parti öncesinde, sonrasında kontrol edilmeli, paketleme hattından üzerinde kodlama olmadan çıkan ürün kesinlikle serbest bırakılmamalı.

-Mümkünse kodlama yapılmış bir örnek etiket saklanmalı

-Ürünün içindekiler bilgisinin, alerjen uyarısının ürünün reçetesiye uyumlu olduğundan emin olunmalı.

-Gün içerisinde birden çok parti paketleniyorsa üründen ürüne geçerken hatta/ üretim alanında bir önceki ürüne/partiye ait etiket kalmadığından emin olunmalı.

-Delist edilen, üretimi durdurulmuş ürünlere ait baskılı etiketlerin depoda iyice tanımlanarak saklanması, uygun şekilde imha edilmesi sağlanmalı.

-Ürünün üretimi ve paketlemesi aynı günde olmuyorsa son kullanma tarihi belirlenirken üretim tarihi baz alınmalı.

-Etikette belirtilen miktarla ilgili yasal gerekliliklere uyulduğundan emin olunmalı.

Hacker'ları Hakikaten Umursamıyoruz

Hacker'ları Hakikaten Umursamıyoruz

Siber dünyada güvenlikleri konusunda endişe duyan ve tehditlere karşı kendilerini korumaya hazır olan insanların sayısı giderek artıyor. 
Bununla birlikte yine de Türkiye'deki kullanıcıların da aralarında olduğu çok sayıda kişi siber tehditlerin kendilerine zarar vereceğinden endişelenmiyor.

Söz konusu endeks, dünya çapındaki İnternet kullanıcılarının katılımıyla Kaspersky Lab tarafından yılda iki kere yürütülen çevrimiçi bir anketi temel alıyor. En güncel ankete 28 ülkeden 17.377 kişi katıldı.

Bu yıl, ana göstergelerin farklı ülkelerdeki kullanıcıları daha doğru bir yansıtacak şekilde revize edilen Siber Güvenlik Endeksi 3 ana göstergeyi içeriyor:

Endişesiz: Siber suçlular tarafından hedeflenmeyeceklerine inanan kullanıcıların oranı

Korumasız: Bilgisayar, tablet ve telefonlarında güvenlik çözümüne sahip olmayan kullanıcıların sayısı

Etkilenen: Siber suç kurbanı olmuş kullanıcıların oranı. 2016'nın ikinci yarısında bu göstergeye dahil olan olayların listesi genişletildi

Yılın ikinci yarısı için Türkiye özelindeki endeks (Endişesiz-Korumasız-Etkilenen) 71-47-42 oldu. Yani yapılan ankete göre, Türkiye'deki kullanıcıların %71'i siber suçluların hedefi olabileceklerine inanmıyor. Anket ayrıca, Türkiye'den katılanların %47'sinin internet bağlantılı cihazlarında koruma çözümleri kullanmadığını ve %42'sinin ise son aylarda siber tehditlerden etkilendikleri sonuçlarını ortaya koyuyor. Bu oranların bir önceki endekste 77-45-35 şeklinde olduğu görülüyor. Buna göre, siber tehditlerden zarar görmeyeceğine inanan insanların sayısının altı ay içerisinde düştüğü, ilginç bir biçimde korunmayanların sayısında az da olsa bir artış olduğu ve siber tehditlerin kurbanı olan insanların sayısında da bir artış olduğu görülüyor.

Bir önceki endekse kıyasla, Türkiye'de çevrimiçi hesapları hacklenen kişilerin oranı %7'den %10'a, cihazları hacklenenlerin oranı ise %3'ten %7'ye çıkmış. Anket sonuçlarına göre Türkiye'deki kullanıcılar arasında, online alışveriş yapanların, online veri depolama hizmetleri kullananların ve online bankacılık hizmetleri kullananların oranında da artış olduğu görülüyor.

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Ritaş Sosyal Medya Danışmanlığı

Ritaş Etiket Sosyal Medya Danışmanlığı

|-> Firmanıza veya Markanıza Özel Sosyal Ağların Oluşturulması.

|-> İhtiyacınıza Yönelik Sosyal Uygulamaların Geliştirilmesi.

|-> Sosyal Medya Optimizasyonu.

|-> Reklam Kampanyaları Hazırlama ve Yayınlama



Firma hesaplarınızın, sosyal medyada karşılaşacağı A’dan Z’ye her şey, size sosyal medya danışmanlığı hizmeti veren sosyal medya ajansının sorumluluğundadır.
– Hesaplarınızın kurulumu ya da revize edilmesi,
– Hedef kitlenizin belirlenerek hesap takibinin sağlanması,
– Kampanyalarınızı destekleyecek yarışma ya da özel gün ödüllendirmelerinin hazırlanması    ve uygulanması,
– İçeriklerin ve destekleyici görsellerin belirlenmesi,
– Moderasyon,
– Kriz yönetimi,
– Raporlama,
– Sosyal medya veri analizi
Her biri içinde onlarca maddeye ayrılabilen bu ana başlıklar, size sosyal medya danışmanlığı yapan, çözüm ortağınız ajanstan beklemeniz gereken hizmetlerdir.

Ayrıntılar için tıklayınız

Kaz Yetiştiriciliğine Destek


Kaz Yetiştiriciliğine Destek



Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın "arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliği" desteğinin uygulama yönetmeliği çıktı.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının tebliğine göre damızlık kaz işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı, makine, alet ve ekipman alımı, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı, alet ve ekipman alımı için destekleme ödemesi yapılacak.


Tebliğ ile Bakanlıkça belirlenen illerde 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet kapasiteli ticari kaz ile 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri destek kapsamına alındı.


Tebliğe göre arıcılık desteğinden bakanlıkça belirlenecek illerde, AKS'ye kayıtlı en az 30 arılı kovana sahip veya arı yetiştiriciliği konusunda eğitim aldığını belgeleyen kişiler yararlanacak. Bu kişilerin "bal süzme makinesi, bal eritme ve dinlendirme kazanı, sır alma teknesi, polen tuzaklı boş kovan, elektrik üreten güneş enerjisi sistemi, seyyar arıcı barakası, bal sağım çadırı malzemeleri" ile ilgili harcamaları kapsamda olacak. Yetiştiriciler 3 yıl süre ile faaliyetini sürdüreceğine ve almış olduğu makine, ekipmanı bu süre boyunca faal tutacağına dair taahhütname verecekler.


Damızlıkta bin kaz yeterli

Damızlık ve ticari kaz yetiştiriciliğinde desteklerden bakanlıkça belirlenen illerde 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet kapasiteli ticari kaz ile 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri yararlanacak. Yatırım için başvurusu onaylanan yetiştiricilere, damızlık kaz işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı, makine, alet ve ekipman alımı, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı, alet ve ekipman alımı için destekleme ödemesi yapılacak. Destekleme ödemesi, yatırımcı tarafından hayvanların temin edilmesinden sonra yapılacak.


Bakanlıkça belirlenecek illerde dut bahçesi tesisi ve ipekböceği besleme evi yatırımı için hibe desteği uygulanacak.


Bakanlığın koç teke yetiştiriciliği ile manda düvesi yetiştiriciliğine ilişkin uygulama esasları tebliği de Resmi Gazete'de yayımlandı.